Tematyka

Preferowana tematyka wystąpień:

  • Formy aktywności i uczestnictwa w wieku młodzieńczym.
  • Czas wolny jako kategoria pedagogiczna.
  • Bariery i stereotypy aktywności oraz uczestnictwa w odniesieniu do młodzieży.
  • Czas i przestrzeń partycypacji młodzieńczej.
  • Metody aktywizowania uczniów stosowane w szkole.
  • Szkoła jako animator społeczności lokalnej.
  • Szkoła jako kreatywny edukator w wyłuskiwaniu potencjałów ucznia.
  • Nauczyciel- animator i propagator uczestnictwa: od cech osobowych po praktyczne działania.
  • Uczeń w świetle nowych form aktywności i uczestnictwa.
  • Miejsca zaznaczania swojej obecności w wieku młodzieńczym.
  • Działalność młodzieży na rzecz społeczności lokalnej.
  • Znaczenie aktywności i uczestnictwa dla rozwoju młodej osoby.
  • Programy i polityki na rzecz uczestnictwa społecznego i obywatelskiego młodzieży.